maandag 13 april 2015

10 blog tips voor bloggers



Ik ben zelf al jaren bezig met bloggen maar elke keer maar half, Maar nu ga ik er echt voor en heb er ook veel plezier in. nu heb ik een lijstje met tips die mij veel geholpen hebben of waar ik nogsteeds aan werk misschien kunnen ze jou ook helpen :)



1. Voel je niet gevangen tot één onderwerp. Als je moeite hebt om over dat onderwerp te schrijven probeer gewoon een keer iets anders.Een frisse start met een nieuwe een ander onderwerp, post een recept, doe een beauty review of een lifestyle post. Het is jouw blog je kunt er mee doen wat je wil.

2. Je hoeft niet elke dag te bloggen. Raak niet meteen gestrest als het even niet lukt, waardoor je haastig een post gaat schrijven. Laat het gewoon gebeuren. Vooruit plannen helpt hier ook bij. Zit je een x vast dan weet je dat er voor bijv volgende week nog een post klaar staat dan heb je minder haast in je hoofd en meer rust voor nieuwe gedachtes.

3. Start een nieuwe hobby. Dit helpt om een nieuwe kijk op dingen te krijgen en kan zelfs je blog inspireren.

4. Gebruik social media voor inspiratie, En om je eigen blogpost te delen voor bijv. feedback.

5. Maak 'vrienden' met andere bloggers die je bewondert. Noem ze in tweets (zeg bijv. "ik hou van je blog! Dank je voor nieuwe inspiratie en ideeen"), Ook op hun foto's op Instagram en noem ze op Facebook. Een beetje liefde gaat een lange weg.

6. Probeer zo veel mogelijkt te antwoorden op reacties. Als iemand de tijd heeft genomen om een geweldige reactie achter te laten vol liefde en bewondering, dan is antwoorden wel het minste wat je kunt doen.

7. Neem de tijd om je eigen blog terug te kijken, Kijk bijvoorbeeld naar waar mensen heel erg te vreden over waren of een fijne blogpost vonden. Van uit daar kun kijken waar je meer moeite in kunt steken.

8. Eenvoudt is meestal beter. Houd het clean, in je foto's maar ook je lay-out. heb je heel veel op je blog gebeuren en veel kleurtjes kijk het rommelig en weten mensen al gauw niet waar ze moeten kijken. en zo ook in je foto's

9. Neem de tijd voor je foto's. En maak meerdere foto's en kies daar de beste uit. niks is vervelender dan net alles opgeruimt hebben en alles weer tevoorschijn halen omdat de foto's niet scherp waren.
Mocht je geen goede camera hebben of inspiratie nodig hebben heb ik hier een site die elke maand een pakketje met foto's stuurd die je mag gebruiken. http://join.deathtothestockphoto.com/

10. Heb plezier. Bloggen moet iets zijn wat je graag doet, niet een taak. Als het steeds moeite kost om het aan het einde van de dag gedaan te hebben. vraag je zelf dan af of dit wel is wat je wilt. Bloggen doe je voor je plezier en als het je werk word dan is dit mooi mee genomen. Je moet niet met de gedachten beginnen ik ga hier makkelijk en simpel snel geld mee verdienen.

Nou dit waren dan de 10 tips. Ik hoop dat ik de tips een beetje goed geformuleert heb en dan jullie er ook iets aan hebben. Heb je zelf nog tips of ideeën laat dan zeker een reactie achter ik ben altijd benieuwd naar jullie mening!

xxx

7 opmerkingen:

  1. Dit zijn pas goede, originele tips! Dankjewel! :) Ik ga je blog zeker volgen. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handige tips! Zeker voor een beginner zoals ik hihi, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje wel! Ja het zijn tips waar ik zelf nog veel gebruik van maak dus voor iedereen handig :)

      x

      Verwijderen