maandag 20 juli 2015

Statief: Hama star 63




Halloootjes, ik heb een statief gekocht! en ik vind het super tof, ik zat er al heel lang mee omdat het gewoon handig is voor foto's voor youtube voor alles. een week terug besloot ik dus dat ik hem ging bestellen.
ik heb deze besteld via wehkamp.nl.  het is de Hama star63




wat me opviel was dat hij best zwaar is wat natuurlijk een + punt is. De kleur vind ik trouwens ook super het is een beetje een bruinig zilver, geen brons maar ook geen zilver maar wel top haha! De eerste keer dat ik hem uit elkaar haalde merkte ik al dat alles heel soepel draaide en het is heel makkelijk uit te vinden hoe deze statief werkt.

er zitten meerdere waterpassen op. Zo kun je makkelijk bekijken of je recht staat niet dat het altijd nodig is maar wie weet wel heel handig.


Het platform waar je de camera op vast draait kun je horizontaal laten of verticaal waardoor je makkelijk de camera op de gewenste manier kan houden. Dit leek me superhandig voor portret foto's of landschap foto's zonder heel moeilijk te doen met je camera.

Toen ik de camera dus op zijn max. lengte wou zetten bleef die maar groeien ik had expres wel een wat grotere gehaald omdat ik zelf  177cm ben dus dat leek me wel handig. Maar dat hij zo groot was in het echt had ik niet helemaal door, de camera is volgens de site 166cm op max en dat zou heel goed kunnen, hij komt bij mij ongv op oog hoogte. met de clipjes op de poten kun je heel makkelijk verschillende lengtes maken.

het haakje in het midden is voor extra gewicht als je een keer iets op een winderige dag wil doen of extra support wil hebben kun je daar gewicht aanhangen.

 De deur kan je even beschouwen als schaal dus zo kan je wel zien dat de statief een heel eind komt.
Wat voor mij wel echt een must was, en dat is dus helemaal gelukt. deze statief is dus max 166cm lang en koste 24.95 er kwamen wel verzend kosten bij dus heb er 29, (zoveel) voor betaald en kon hem niet goedkoper vinden als 30euro er was nog wel een andere de Hama star 61 deze was iets kleiner rond de 150cm hoog maar wel goedkoper als je opzoek bent kun je daar zeker naar kijken.

xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen